Alla inlägg den 12 maj 2018

Av Mike H - 12 maj 2018 12:18

Hej!


Jag fick lite mail med påhopp om just min vilja att ordna en liten "grill-fest" för de som har det svårt och inte riktigt har råd med den lyxen att just grilla. Dem som har valt ett annat liv än just grilla. 

Det var kanske samtidigt lite för kort tid att just ordna detta. Så i går hann jag endast ordna en grill som jag skulle kunna få låna.. Så blev den kostnaden borta. :)

Vad som gjorde ont inom mig var någr amail som det stod:

"Va f-n ska du ordna detta för? Dem har ju själv valt att punda och kröka! Dem har ju själv valt att inte ha en bostad och kunna duscha och laga mat! Så varför ska andra betala för deras grillning??????"


"Så jävla pantad du är! Varför ska folk som jobbar och sliter sitta och betala för andras LYX?????? Dem får väl ta sig i kragen och göra något åt saken!!!!"


Detta var bara få av mail jag fick. Jag har inte krävt att alla andra ska just betala detta. Jag har lagt ut att det är frivilligt att just göra om man vill detta. Frågan har kommit varför jag och min vän inte betalar något själva i detta. Men poängen var och är att vi vill skapa något av inget. Att vi får märka av hur tufft och svårt det är att just ingenting ha och försöka ordna och få i hop till olika saker som för andra är självklara. Att lyckas få i hop till en måltid på något sätt och kanske behöva "jobba av" kostnaden för just en pizza etc. 

Att få något bidrag och hjälp på vägen till detta via swish är något som uppskattas och som gör att jag kan göra något mer och lättare för dem som behöver. Jag kanske bara då behöver "jobba av" en måltod och kan då kanske köpa 1-2 till och på så sätt hjälpa 3 st i stället för 1 person.


Sen är ju  tanklen att jag/vi ska försöka få olika företag (t.ex pizzerior m.fl) att kunna skänka bort en måltid. För det kastas så mycket bröd m.m när olika affärer stänger som skulle kunna gå till dem som verkligen behöver detta i sin mage i stället för att det just kastas. Där gör jag/vi vårat bidrag och jobb.

Att ha en buffert att kunna ta av om ett läge skulle komma är ju bra. Det var som i går när jag "sprang på" denna mamma med sina 3 barn. Dåp var det bra att en givare hade gett en slant. 
Man brukar säga "många bäckar små...." och så är ju fallet. 

Jag vet att det finns så många som vill hjälpa andra som har det svårt och tufft, men vet inte riktigt hur dem ska göra. För dem själva kan ju inte ge allt från 500 kr till 4000 kr och då väljer att inget göra alls för att den kanske känner att dennes 50, 75, 100 kr inget förslår och inte vet inte HUR den då heller ska göra. 
Men om många gick i hop och hjälpte till med allt från 10 kr och uppåt så når man ett mål tillsammans och det är just vad tanken är.. att göra detta tillsammans. 

Så jag har valt att i detta inlägg att inte skriva in swish nr och frågan om en gåva då jag fått en del påhopp/skit för detta.. 
Men om du väljer att vilja göra ett bildrag.. litet som stort så finns allt om hur du gör längre ner i bloggen..


Ta hand om er alla nu..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards