Alla inlägg den 10 maj 2018

Av Mike H - 10 maj 2018 22:17

Jag och en vän till mig kommer från och med i morgon (11/5) att göra minst två saker i veckan för dem som har det tufft i samhället.. De människor som finns där ute utan bostad m.m
Men vi ska följa vissa "regler" i detta.. (för vi tävlar/kämpar mot varandra) v1 ska vi ordna en pizza och dricka till någon.. den kanske väljer att dela med vänner.. men vi får inte använda våra egna pengar.. v2 ska vi ordna en meny från antingen donken eller BK.. samma här får vi inte använda våra egna pengar.. Detta är vad vi MINST ska göra.. Sen fortsätter v3 som v1 och v4 som v2 osv.. Sen ska vi komma på en sak själva som vi vill göra för andra under dessa veckor.. Detta håller på fram tills sista veckan i juli.. 

Så vi ska minst göra 2 saker / vecka och en av de sakerna ska vara detta med mat för någon.


Utmaningen är att vi iinte får använda oss av egna pengar utan vi ska försöka se om pizzerior/donken/BK vill ställa upp och ge bort detta.. Dock tror jag det blir svårt.. Så jag komemr försöka göra en insamling via swish för detta.. och till mina uppdrag. 

Så nu undrar du kanske vad jag tänk välja som eget val? 


Jo.. Någon gång vill jag kunna hjälp anågon att få ta in på ett hostel för en natt och kunna duscha och sova i en riktigt skön säng..

Någon gång ordna något grillat från t.ex Ica där dem har grillad kyckling m.m


För dessa uppdrag så behöver jag hjälp av dig.. Dig där ute att kunna bidra med något..


Jag kommer uppdatera minst 2 gånger i veckan i denna blogg då jag minst ska göra 2 uppdrag för människor där ute..


Men håll utkik var dag här för om det är så att jag finner en god gärning att göra så kommer jag göra den direkt, även om jag skulle ha gjort 2, 3 eller 4 uppdrag redan..


Så jag kommer lägga ut swish nr efter varje inlägg och jag vill att du då märker med ett meddelande som


Uppdrag hjälpa andra.. 


Swish   0727000940  var enda litet bidrag hjälper.. och jag kommer visa vart allt går här i bloggen med kvitto och bild så ni som vill bidra med en slant ser vart de pengarna går..


Ha det fint nu och tänk på att vi alla kan göra något för andra..

Av Mike H - 10 maj 2018 21:50

Jag och en vän till mig kommer från och med i morgon (11/5) att göra minst två saker i veckan för dem som har det tufft i samhället.. De människor som finns där ute utan bostad m.m
Men vi ska följa vissa "regler" i detta.. (för vi tävlar/kämpar mot varandra) v1 ska vi ordna en pizza och dricka till någon.. den kanske väljer att dela med vänner.. men vi får inte använda våra egna pengar.. v2 ska vi ordna en meny från antingen donken eller BK.. samma här får vi inte använda våra egna pengar.. Detta är vad vi MINST ska göra.. Sen fortsätter v3 som v1 och v4 som v2 osv.. Sen ska vi komma på en sak själva som vi vill göra för andra under dessa veckor.. Detta håller på fram tills sista veckan i juli.. 

Så vi ska minst göra 2 saker / vecka och en av de sakerna ska vara detta med mat för någon.


Utmaningen är att vi iinte får använda oss av egna pengar utan vi ska försöka se om pizzerior/donken/BK vill ställa upp och ge bort detta.. Dock tror jag det blir svårt.. Så jag komemr försöka göra en insamling via swish för detta.. och till mina uppdrag. 

Så nu undrar du kanske vad jag tänk välja som eget val? 


Jo.. Någon gång vill jag kunna hjälp anågon att få ta in på ett hostel för en natt och kunna duscha och sova i en riktigt skön säng..

Någon gång ordna något grillat från t.ex Ica där dem har grillad kyckling m.m


För dessa uppdrag så behöver jag hjälp av dig.. Dig där ute att kunna bidra med något..


Jag kommer uppdatera minst 2 gånger i veckan i denna blogg då jag minst ska göra 2 uppdrag för människor där ute..


Men håll utkik var dag här för om det är så att jag finner en god gärning att göra så kommer jag göra den direkt, även om jag skulle ha gjort 2, 3 eller 4 uppdrag redan..


Så jag kommer lägga ut swish nr efter varje inlägg och jag vill att du då märker med ett meddelande som


Uppdrag hjälpa andra.. 


Swish   0727000940  var enda litet bidrag hjälper.. och jag kommer visa vart allt går här i bloggen med kvitto och bild så ni som vill bidra med en slant ser vart de pengarna går..


Ha det fint nu och tänk på att vi alla kan göra något för andra..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards