Direktlänk till inlägg 11 maj 2018

Ett otroligt kul och trevligt förslag. :)

Av Mike H - 11 maj 2018 14:25

Hej!


Jag fick på FaceBook ett mail med ett förslag för denna fredag nu när det är sol och varmt. Jag blev taggad för detta förslag och svarade att jag ska skriva här i bloggen och se om jag lyckas få i hop till detta. 


Förslaget (som ett uppdrag kan man säga) var att jag skulle få till en grill och ta mig till någon park i stan förslagsvis den vid medborgarplatsen (Björns trädgård) och grilla korv och ge till dem som är i denna park dagligen och har det tufft. Att få en-två korvar av någon skulle göra vem som helst glad och det kanske inte mättar alla..Men bara tanken att få detta, ger hopp om att man är värd något. Även om man valt att leva det liv många av dem valt, men oxå är det många som inte riktigt valt det livet, men halkat in där ändå.


Jag har kollat upp lite priser och hittade på Ö&B en mini grill för 149 kr grill-kol 29 kr och tändvätska 29 kr 

Sen har ica grill korv 12,90 för 10 st korvar korvbröd 16 pack för 19,90 Ketchup 25,90 Senap 17,90


Så 10 paket korv 129 kr och sen blir det 7 paket korvbröd 139 kr för att dem som är där ska kunna få minst en korv.


Så jag behöver givare som hjälper till att samla in till detta och totalt blir det 518 kr och jag har kvar från en givare 52 kr. Så jag behöver hjälp av er givare med 466 kr så lyckas jag med detta.

Och visst.. Detta är ju snäppet bättre än att en får en pizza i dag?  :)

Så hjälp mig nu.  <3 


Tanken är att jag ska stå där kl 17:00-18:00 tiden och vara där fram tills senast 20:00    :) 


Lägger in som i förra inlägget hur just du kan bidra i detta.


 Om du vill hjälpa till så märk swishen med:


Uppdrag hjälpa andra.. 


Swish   0727000940  var enda litet bidrag hjälper.. och jag kommer visa vart allt går här i bloggen med kvitto och bild så ni som vill bidra med en slant ser vart de pengarna går..


Ha det fint nu och tänk på att vi alla kan göra något för andra..



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mike H - 14 maj 2018 10:46

Hej!   Vilket fantastisk väder som har varit i över en vecka nu och som fortfarande är. Jag hade fullt upp i går med att ordna olika saker i stan och kolla av läget i stan. Jag hade en tanke att försöka ta mig till familjen i Finland så det uppst...

Av Mike H - 12 maj 2018 12:18

Hej!   Jag fick lite mail med påhopp om just min vilja att ordna en liten "grill-fest" för de som har det svårt och inte riktigt har råd med den lyxen att just grilla. Dem som har valt ett annat liv än just grilla.  Det var kanske samtidigt lit...

Av Mike H - 11 maj 2018 12:22


Hej!   Jag var nere på stan och skulle kolla runt lite vart alla de behövande "hänger" så jag mer lättare och bättre kan finna dem och prata med dem. På min väg dit så stannade jag till en liten bit i från en mamma med  3 barn.  Hon såg så beky...

Av Mike H - 11 maj 2018 08:22

God morgon!  Såg i dag när jag gick in här att mitt inlägg i går hamnade två gånger. Så ni som följer och kommer följa denna blogg kan jag säga att inlägget under detta är lika som det som ligger under den. Så detta är inlägg  två i denna blogg. :)...

Av Mike H - 10 maj 2018 22:17

Jag och en vän till mig kommer från och med i morgon (11/5) att göra minst två saker i veckan för dem som har det tufft i samhället.. De människor som finns där ute utan bostad m.m.Men vi ska följa vissa "regler" i detta.. (för vi tävlar/kämpar mot v...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards